PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av sneseglarn
#1548877
Råkade för ett antal år sedan bli ägare till en pv. Bilen i sig är sedan länge slaktad och delarna sitter på andra bilar, flertalet i vårt västra grannland.
Jag har försökt skrota ut bilen men då jag bara har regpapper och ingen bil vägrar transportstyrelsen gå med på det.
Frågan är då, finns det nån marknad för regpapper på en gammal pv? Tänkte att någon med ett oreggat projekt kanske vill ha tag i ett regbevis.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1548881
Har du bara registreringsbeviset och inga chassieplåtar? Ett registreringsbevis i sig är inte nödvändigtvis värt något.

Har du kontaktat någon bilskrot och hört om dem har möjlighet att bara skrota pappren så att säga?
av sneseglarn
#1548883
Exakt, finns bara papper. Det är ju görbart att beställa både skyltar och chassieplåtar givet att man har regbeviset.
Har pratat med 3 skrotar som inte vill ta i det utan bil. Som en lite kuriosa så har jag även ett motsatt case, en gammal Saab skrotades enligt konstens alla regler men skroten har inte skött pappersarbetet och har dessutom upphört att existera. Jag har alltså en pv jag inte kan skrota och en redan skrotad saab jag inte får ur registret. Otroligt irriterande!
av Amarace
#1548896
Sommsagt så är bara papper relativt värdelösa, och dessutom olagligt att göra identitetsbyte på en bil (förutom rally). Då identiteten sitter på Typplåten måste den också finnss för att det ska va nån vits om man nu ska göra ett identitetsbyte, t.om 66(67?) behövs chassienummer bara på plåten, inte i chassie/kaross.
Typplåt är inget som går att beställa.
av sneseglarn
#1548934
Amarace skrev: lör 29 jul 2023, 21:14 Sommsagt så är bara papper relativt värdelösa, och dessutom olagligt att göra identitetsbyte på en bil (förutom rally). Då identiteten sitter på Typplåten måste den också finnss för att det ska va nån vits om man nu ska göra ett identitetsbyte, t.om 66(67?) behövs chassienummer bara på plåten, inte i chassie/kaross.
Typplåt är inget som går att beställa.
Jag hittar flera sidor som säljer plåtar vid en snabb googling. Här är ett exempel https://folkraceshop.se/typskylt-volvo- ... -ch-nummer. Det är väl den plåten vi pratar om va?
Vet att jag för ett antal år sedan även hittade nån filur som sålde "färdiga" skyltar men man var tvungen att bevisa att man ägde bilen för att få köpa.
av LarsBd
#1548953
En korrekt stämplad idplåt går inte ätt beställa. Nytillverkade blanka plåtar finns det obegränsat av.
av Amarace
#1548999
sneseglarn skrev: sön 30 jul 2023, 11:38
Amarace skrev: lör 29 jul 2023, 21:14 Sommsagt så är bara papper relativt värdelösa, och dessutom olagligt att göra identitetsbyte på en bil (förutom rally). Då identiteten sitter på Typplåten måste den också finnss för att det ska va nån vits om man nu ska göra ett identitetsbyte, t.om 66(67?) behövs chassienummer bara på plåten, inte i chassie/kaross.
Typplåt är inget som går att beställa.
Jag hittar flera sidor som säljer plåtar vid en snabb googling. Här är ett exempel https://folkraceshop.se/typskylt-volvo- ... -ch-nummer. Det är väl den plåten vi pratar om va?
Vet att jag för ett antal år sedan även hittade nån filur som sålde "färdiga" skyltar men man var tvungen att bevisa att man ägde bilen för att få köpa.
Typplåt finns att köpa, men lycka till att få den stansad korrekt så den ser original ut.

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]