PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av HerrLantz
#1544129
En mycket sen uppdatering, men här kommer den:

Provmontering av nylackat extraktorgrenrör och insug
Bild

Motor och låda blev gifta
Bild

Motor på plats i bilen tillsammans med alukylare och en ny rostfri plåt på torpedväggen som fortfarande hade skyddet på..
Bild

Dubbla Weber 40DCOE ihopplockade med renoveringssatser efter vattenblästring och grundlig rengöring
Bild

Det börjar likna något
Bild

Uppdaterad panel med nya mätare. Bränslemätare, varvräknare, oljetryck och vattentemp.
Bild

Hittade en kolv från en gräsklippare, lackade och lasermärkte. Tyckte det var en kul idé som växelknopp.
Bild

Den bärande rörrammen var klen runt växeltunneln, så jag kapade ur och svetsade i samt förstärkte. Passade även på att blocka till en ny plåt över tunneln.
Bild

Plåten pulverlackad och testmonterad
Bild

Bild tagen samma kväll som uppstart
Bild

Bilen gick igång oförskämt lätt, bara några varv på startmotorn räckte för att starta och bilen lade sig sen på tomgång (jag hade pumpat fram soppa innan). Inga missljud och inga överraskningar mer än att oljetrycksmätaren inte lirade. Det ordnades lätt genom att byta givaren. Har nu kört ca 50 mil med bilen och är nöjd med motorn.

Bild
Bild
Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 m[…]