PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

#1495838
Hej, jag skaffade en 740 GLE A-Traktor från 1987 med en B230E alltså bensinmotorn och dubbla lådor med varvregg, efter att jag fick soppatorsk startade inte traktorn mer förutom en gång ungefär 5 dagar senare. Sen stängde jag av motorn efter ha kört i ungefär 10 minuter och sen startade den inte mer.
Har någon här några tips hur jag kan få igång den igen?

Tack i förhand!
#1495875
Kan vara att det sugit upp sk-t från botten av tanken. Lossa på bensin röret från filtret och trä på en slang ner i en typ PET-flaska, det ska komma 2 - 3 dl på några sekunder när du "kör på starten". Bränslefiltet är ganska lätt att byta, har för mig filtret sitter i motorrummet på dessa modeller. Sedan måste tankpumpen fungera annars brukar det bli broblem med mindre än halv tank
#1495893
Det kan också vara ett fel som inte direkt har någonting med soppatorsken att göra, men kolla om det finns bränsletryck först. Om det finns bränsletryck får du gå vidare med t.ex. varvtalsregulatorn, tändning och insprutningen.

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]

Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]