- tis 15 mar 2022, 12:32
#1492434
Köpte en nerskruvad b20 motor och renovera allt själv.
Nya kolvringar, lager mm.
Toppen är planad och ventilerna är in slipade.
Men på 2cylinder får jag bara 4 bar.
Tog av toppen och dubbelkolla allt.
Ställer jag toppen upp och ner. Häller bromsvätskan i förbränningsrummet så är det helt tät.
Jag hällde också motorolja på kolvarna. Alla höll tät i flera timmar.
Jag provade att skifta kolv mellan 2 och 3 cylinder.
Provade en begagnad topp samma resultat. Så toppen borde man kunde släppa.
Fortfarande dåligt komp och vatten i oljan.
Motor går klockrent, inga missljud.
Vad kan jag ha missat att kolla?
Över väger att byta block men störande att man inte hittar några fel.
Kan det va något med vipparmsbryggan?
Kan man göra komp prov utan vipparmsbryggan på?
Nya kolvringar, lager mm.
Toppen är planad och ventilerna är in slipade.
Men på 2cylinder får jag bara 4 bar.
Tog av toppen och dubbelkolla allt.
Ställer jag toppen upp och ner. Häller bromsvätskan i förbränningsrummet så är det helt tät.
Jag hällde också motorolja på kolvarna. Alla höll tät i flera timmar.
Jag provade att skifta kolv mellan 2 och 3 cylinder.
Provade en begagnad topp samma resultat. Så toppen borde man kunde släppa.
Fortfarande dåligt komp och vatten i oljan.
Motor går klockrent, inga missljud.
Vad kan jag ha missat att kolla?
Över väger att byta block men störande att man inte hittar några fel.
Kan det va något med vipparmsbryggan?
Kan man göra komp prov utan vipparmsbryggan på?