Ta bort korset. Om du ska korta den själv, märk upp
exakt med stållinjal från bakkant på på ett av öronen och hela vägen förbi stället som den ska kapas (kapa den i svarv). Märkningen måste vara exakt i mitten på stången. Svarva i svetsen bakom främre korset (med ett stickstål) lika brett som svetsen är bred (eller "stick" 2 - 3 gånger) c:a 5 mm djupt, ytterdelen "går in" c:a 30 - 40 mm in i stången. Svarva av stången och stick i delen till korset och vrid den så den passar
exakt mot stecket du ritat innan. Lämna en skarv på lika mycket som du svarvade bort innan och
fäst med några punkter med svetsen och starta svaren och kolla så det inte "kastar". Kolla än en gång att det sitter rätt mot stecket, och svetsa fast. Om det inte blir exakt rätt kan du kanske inte kunna köra bilen p.g.a vibrationer från kardanstången.
Tyvärr har jag inget mått på hur lång den färdiga stången ska vara, det var en PV -62 jag monterade en M41 på