PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Miss my Olds
#1465365
Hej, är helt säker på att det fanns en modell med 3 dörrar. Bror min hade en, köpt begagnad..
Den sidan bak som vette ut mot trafiken var utan dörr.

Detta var nån gång tidigt -80tal.

Om det var säkerhetsmässigt/barnsäkert eller nåt annat vet jag inte.
Förmodligen specialbygge av Volvo eller nån som byggde om. Har inte sett några anteckningar om att det tillverkats några.
Kan ju även vart en krockad som blev ombyggd.

Någon som vet nåt om dessa funderingar.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1465370
Vet att Volvo byggde "tredörrars" 140, men aldrig hört om Amazon. Har läst om varför, men kommer inte just nu ihåg varför.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1465820
Gjorde "lumpen" i flottan, landplacerad med egen båt (Nya Varvet i Göteborg). Intressant och lärorik period i mitt liv :-) :-) Träffade många intressanta personer. Vi var en samling "över åriga" personer som av olika skäl fått uppskov eller inte varit i Sverige vi ordinarie inställningstid. Det var sjömän som inte varit hemma, fiskare från öarna i Bohuslän, f.d kriminella som blivit utsläppt och jag (skurit sönder höger hand) och några helt vanliga ungdomar. Medelåldern var nog omkring 22 - 23 år så vi var ett "rutinerat" gäng... :-o
En kille var kock (var 27 år gammal då) och vi jobbade ihop, jag (som hade båt) skjutsade honom och ibland andra runt i skärgården där det behövdes en kock. Han var även "smått kriminell" och hade som extraknäck med att plundra järnvägsvagnar från Volvo med 140 och 160 på väg ut i värden på reservhjulen. Där bland dessa bilar hade han sett Volvo 140 med en dörr på förarsidan och 2 på passagerarsidan.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]