PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1455631
Sådant här lock gjorde jag när jag luftade kopplingen, ett hål och en vanlig däckventil. Max 2 - 3 hg lufttryck 😱
IMG_20201008_135301.jpg
IMG_20201008_135301.jpg (537.12 KiB) Visad 908 gånger
När jag luftar bromsar (eller byter bromsvätskan) öppnar jag alla nipplar på alla hjulen och står beredd med flaskan så det aldrig blir tomt i behållaren. Efter ett par dl så stänger jag nipplarna, färdigt. 😁
Obs, mätaren på bilden har inget med detta att gära, den mäter bränsletrycket (kör på etanol)
av RagnarBerg
#1456617
Demonterade slangarna i väntan på nya och de var rejält igensatta kan jag säga. Ivrig att få dit dessa så att det kan bli en provtur snart! :-D
Användarvisningsbild
av lennarte
#1456714
Tänk på att du har 2 st lika gamla slangar bak. Plus 2 st förmodligen fastrostade bromstryck begränsare till bakhjulen. Dessa behöver man sällan göra något åt. Dom är förmodligen fastrostade, men läcker dom inte så låt bli dom.
av RagnarBerg
#1460876
Lite sent svar, men ändå.
Jag bytte slangar i fram och det finns inga slangar monterade ibak , utan där går bromsrören hela vägen fram till oket.
Flera turer har det blivit och bromssystem verkar fungera fin fint! Tackar för hjälpen! :-D
Användarvisningsbild
av lennarte
#1460878
Slangarna bak sitter mellan bromskraftbegränsarna och bakaxeln (2 st) och sedan är där ett rör till varje sida.
Bromskraftbegränsarna sitter framför bakaxeln i karossen intill kardanstången
Fjädermellsnlägg

Nederdelen kallas mycket riktigt isolator och ska […]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]