PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av GL73
#1445082
Efter renovering av M41 lådan och testmontering av od typ-J så passar inte mellanflänsen på overdriven. Misstänker att mellanflänsen tillhör en od typ-D ...... någon som har en mellanfläns till Typ-J liggande, som man vill bli av med ??
av LarsBd
#1445535
Du kan höra efter hos SVIS de kan ha.
Har du korrekt utgående axel i växellådan? Det skiljer på D och J-typ.
Mellanflänsen till D-typ har ca 10 skruvhål medan J- typ har 4 mot överväxeln.
av GL73
#1446053
Jag var nog lite otydlig där.Det är mellanflänsen mellan växellådan m41 och od typJ jag letar efter.Den fläns jag har, har nr 380183 vilket troligen är till typD. Mellanflänsen till typJ som jag behöver har nr 380570 eller381631 ......tror jag
av LarsBd
#1446073
Om du har fel mellandel har det skett någon blandning eller hopplock av delar vid något tillfälle. Är du då säker på att växellådan hör ihop med J-typ eller kan den ha en utgående axel till D-typ?
Har du en växellåda av D-typ och en od av J-typ hjälper det inte med en annan mellandel.
av GL73
#1446079
Jodå M41an har en typJ finsplinsad utgående axel och det är en od typ J ......men mellanflänsen är till en typ D som passar på M41 men inte på overdriven.....så för att få ihop grejorna till min Amazon 70 måste jag hitta en typJ fläns. Alla delar är köpta var för sig och har inte suttit ihop tidigare ........
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]