PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av LarsBd
#1439950
Om kopplingen fungerade felfritt före demontaget borde den gå att återanvända, kontrollera lamellslitage samt urtrampningslagrets funktion först. Kom ihåg att göra rent friktionsytor med bromsrengöring innan montage.
av anteb
#1440225
lennarte skrev: ons 07 apr 2021, 07:48 Olja i kopplingen brukar resultera l att kopplingen "hugger"när man ska "slira igång"
Fabrikat har sällan någon betydelse, det är mer en prisfråga. Biltema har bra pris, eller skruvat. Jag handlade senast på www.bildelaronline24.se (dock inte koppling). Koppling till 745-an köpte jag här www.trodo.se Priset på den var c:a 4500 sek
Glöm inte att smörja splinsen och urtrampningslagrets glidyta med ett bra fett
Verkar finnas olika utrampningslager är det beroende på vilken koppling? och passar alla mot kopplingsgaffeln?
av anteb
#1447872
LarsBd skrev: tor 08 apr 2021, 22:36 Koppling och lager ska vara av samma fabrikat samt avsedd för B20, då passar det.
Hur Centrera jag bakre packbox vevaxeln? Har satt dit den löst nu med tråget nere , ska den bara centreras på ett ungefär och dras fast och sen dra fast tråget?
av LarsBd
#1447885
Om tätningen sitter korrekt monterad i bakre gaveln då den sätts på plats blir gaveln exakt centrerad automatiskt. Det krävs dock att ingen annan yttre kraft påverkar gaveln. Det enda man behöver vara uppmärksam på är att gavelns plana undre yta skall vara i linje med blockets plana undre yta (trågpackningen). Dra fast gaveln utan att utsätta den för andra yttre krafter.

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]