PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

#1423549
Har ett problem med vatten temp mätaren som går upp på rött ganska snabbt efter start fast den inte kokar, givaren är ny och kar kollat vid mätaren så att alla kablar är rätt, någon som har något förslag vad det kan vara....har kollat om det kan vara en luft ficka någonstans men nej......
#1423704
Termostaten är bytt 2 ggr. Givaren är köpt ny på vp och det finns bara en och välja på....
#1423784
Provmät givaren. Koppla loss den från kabeln och Ohmmät värdet vid ett antal tillfällen. Skriv upp värdena och sätt tillbaka kabeln under uppvärmningen. Notera hur panelinstrumentet pekar vid mätningarna. Det är inget pressionsinstrument så gå på vilka streck nålen pekar. Om du är riktigt noga så tar du en IR-termometer och skriver upp temperaturen vid mättillfällena också. Mät temperaturen på samma ställe varje gång. Mäter du på olika ställen på motorn får du helt säkert olika tempvärden också. Jag vet att det finns uppgifter på givarens Ohmväden vid olika temperaturer, men just nu vet jag inte var du skall leta efter dom. Dom finns i alla fall.
#1423800
djrogga skrev:Termostaten är bytt 2 ggr. Givaren är köpt ny på vp och det finns bara en och välja på....
Hmmm.
Ja då kan man ju börja undra.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]