PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Sundelin86
#1405732
Hej! Jag letar delar till en Volvo TP21 och sitter och tittar i reservdelslistan och undrar om någon köpte upp deras lager av reservdelar? Tex så trodde jag att fästen var militära men står tex Volvo 714465. Kan det vara så att allt är borta, eller att det är uppköpt och finns det ritningar och dyligt om artikelnr?
av Rådlös
#1405763
Om det var militär utrustning så har det ett F eller M-nummer. (jag minns just nu inte skillnad på dessa, men det fanns det ena eller det andra, plus 10 siffror) Då finns det också ritningar och beskrivning in i minsta detalj.
Men troligen är det något som har utgått? Då kan det vara svårare att gå den vägen. Och som privat civilist har du nog också ett stort hinder att få fram något. Men det finns ju intresseklubbar för dom flesta äldre militärfordon. Sök kontakt den vägen. Jag vågar nog påstå att någonstans finns det någon fordonshistoriker som kan hjälpa dig med ditt fäste.
Du kan ju börja med att Googla på Militärhistoriska Föreningar, Militärfordon. Då har du kommit halvvägs.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]