Det är Zenith fallförgasare, likadan som på tidiga B18 motorer men mindre. Den har inget membran till acc.pumpen utan det är en kolv. Men det kan tätna i munstycket. Skulle tro att detta skulle passa
https://www.misab.se/mobil/artikel.php? ... k=&id=2956
Om det glappar i spjäll axeln är det denna som behövs, annars räcker det kanske med ordentlig rengöring och nya packningar. Är den inte är renoverad tidigare så behöver du en brotsch också. Men börja med att kolla över
allt i och omkring motorn så du inte är helt fel ute. Kompressionsprov, ventilspel, kamaxel (mäta så alla ventiler öppnar lika mycket), fördelaren (glapp, nockar, vakuumdosan) Ta bort luftrenare, kolla ner i förgasaren och se om det sprutar bensin när du öppnar gasspjället. Byt sedan tänddelar (brytare, tändstift, tändkablar lock och rotor) och justera tändläget. Och lycka till...
Har inte jobbat med dessa bilar på typ 40 år, men mycket sitter i ryggmärgen