PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av JJL
#1385048
Hej....

Har en tankarmatur ifrån VP Autoparts i Duetten och vet att den är ej som original. I år har jag tid att kolla mer...

När jag tanka fullt, visa mätaren fullt. När jag tänkande ggn innan idag, visade mätaren ”E” men det fanns ca 14 liter kvar, jag förväntade lite mindre men var inte överaskad heller.... Det finns en justering skruv på tankarmaturen men vet ej hur man ska handskas med den. Jag söker tips om det, kanske förlänga eller böjer armaturens ”arm” så mätaren blir mer ”normal.

Känns att röret som suger upp bensin är för kort. Tankning idag visade 28 liters. (Körde till soppa stop). Så jag har 7 liter kvar i tanken. Känns för mycket och kanske ska förlänga röret. Tip uppskattas här också..

Tackar så länge!!!! Mvh. JL
av Rådlös
#1385068
Enklaste sättet om du vill förlänga ditt "sugrör" är att sätta på en slang på röret. Det finns också filter att sätta i andra ändan om man vill det. Det är ju på tankbotten som skräpet ligger.
Sätt slangförlängningen åt andra hållet så att den inte riskerar att fastna i flottörarmen.
Intrimning och justering av armaturen är jag dålig på så det får du säkert svar från någon annan här.
av Rådlös
#1385227
Ett sådant här filter tänker jag på: https://www.svith.se/gard-maskiner-och- ... woQAvD_BwE

Men detta är för en 25 mm slang. Jag har hittat (bild på) samma typ av filter förut för 6 eller 8 mm slang, som borde vara aktuellt för dig. Men just nu kan jag inte återfinna det. Prova med någon verkstad som reparerar trädgårdsmaskiner och småmotorer. Om jag minns rätt så fanns det hos någon sådan firma eller grossist? Har du en sådan firma i närheten så skriv ut bilden och visa upp för dom.
av JJL
#1385235
Hej... Jag såg den bild igår kväll.. Den är jätte bra, tack. Har skrivit till VP Auto för diameter på sugröret på armaturn, får ser vad de säger. Det är mycket jobb att tar ut armaturn nu när jag kör/använda bilen denna års tid... Har genomsnitt 0.85 l/m blandat i år. Mest pga M41 låda...

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]