- tor 14 maj 2020, 09:22
#1379710
Hej! Jag har stått på ett litet hinder, har jobbat med att få igång en gammal PV444 -53 som stått i kallgarage i ca 25 år. Huvudsakligen vill jag bara få den till att starta i första hand. Oljenivån är bra & har inte ”kleggat” ihop sig, ska dock byta olja innan den körs nånstans.
Har kopplat bort bränsletanken då bensinen har stått lika länge som bilen. Istället har jag satt på en slang med tratt som jag häller bensin i direkt ner till förgasaren. Tändstiften ser bra ut, kablarna också, ingen oxidering på.
Har slipat lite lätt i fördelarlocket så det är rent och fint. Även imellan brytarspetsen som jag sen gjort rent och fångar upp spån med en magnetpenna. Har även smörjt upp gasvajern. Har köpt en nytt batteri också.
Trots detta vill den inte starta, den försöker men segar väldigt. Låter ganska trött. Den tänder inte till nån gång heller verkar det som då den bara står och segar. Påminner lite om när man försöket starta en bil igen efter soppatorsk. Men bensin får den ju.
Någon som har nåt förslag på hur man ska gå vidare?
Har kopplat bort bränsletanken då bensinen har stått lika länge som bilen. Istället har jag satt på en slang med tratt som jag häller bensin i direkt ner till förgasaren. Tändstiften ser bra ut, kablarna också, ingen oxidering på.
Har slipat lite lätt i fördelarlocket så det är rent och fint. Även imellan brytarspetsen som jag sen gjort rent och fångar upp spån med en magnetpenna. Har även smörjt upp gasvajern. Har köpt en nytt batteri också.
Trots detta vill den inte starta, den försöker men segar väldigt. Låter ganska trött. Den tänder inte till nån gång heller verkar det som då den bara står och segar. Påminner lite om när man försöket starta en bil igen efter soppatorsk. Men bensin får den ju.
Någon som har nåt förslag på hur man ska gå vidare?