Själva växellådan är (i princip) är samma så du kan använda en M40 växellåda om du byter ut utgående axeln. Föregående ägare har jag kanske rasat själva växellådan.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Måste vara fel skylt på den. M40 och M41 har inte likadana hus vad gäller nivåpluggen, så OM man nu ska ha ett M40 hus med overdrive måste man endera borra upp påfyllnings/nivåhålet, eller överfylla på måfå.
M41 har nivåpluggen högre upp än M40, syns på bilden, en M40 skulle ha haft pluggen snett nedanför
Mikeus skrev:Har kommit fram till att M30 hade överväxel och M40 +M41
Ehh, va? M30 är en treväxlad låda, M40 är fyrväxlad, M41 är fyrväxlad med overdrive (fanns även M31 som var treväxlad med overdrive, men den var kortvarig).
Det får stå så, men M30 är treväxlad, så står det M30 på typskylten och är overdruve, då är den väkdigt felskyltad, likaså om det står M40 på typskylten men är overdrive (eller så har nån bygt om, men det syns på oljepåffyllningen som jag skrev tidigare)