PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av anteb
#1367665
Rören anslutningarna på pumpen till bränsleslangen går att ta lös ur pumpen, men får det inte tätt, vad är det som tätar där? Och går det att ta tätningslim som tätning?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1367679
Är det insprutning så kan själva bränslepumpen "ärga sönder" så det läcker från själva "pumphuset"
av anteb
#1367691
är en vanlig matarpump med runt lock up till B20, nipplarna går att dra ur pumpen men vet ej hur de är tätade
av Amarace
#1367702
Nu finns ju många olika slags pumpar. Lägg ut en bild där man ser pump och nippel separat.
En nippel tätar endera med konisk gänga, eller en kona i botten, eller med en packning.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1367901
En "vanlig" bränslepump till B20 fanns i stor mängd, olika fabrikat och olika prisklasser på "marknaden" "på den tiden". Tyvärr är min erfarenhet att det mesta som såldes då inte var mycket att "hänga i julgranen". Vanligaste felet var nog att den blev utsliten mekaniskt och armen in i motorn inte räckte till för att pumpa "optimalt" (noga med rätt tjocklek på den tjocka packningen). Fungerar pumpen som den ska i övrigt så gör rent och limma rören med typ Locktite 577, 542 eller liknade. Har du inget nu så montera ett enkelt bränslefilter mellan pump och förgasare, typ ett sådant som detta
https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... DQQAvD_BwE
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]