PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Tannemyr
#1341411
Har börjat med en mindre renovering av -67 Duett som skall bli som jag vill ha den, bl.a sätta in en ratt från det glada 50-talet, dvs en banjoratt jag har i perfekt skick, även om andra kanske vill protestera så är den gamla så härligt snygg, och frågan är om splines och styrstången är densamma. ser ut så men nån som har kunskap om detta?

Samt, många säger en sak och andra lite annat om dörrar. Vad jag förstår så passar inte en PV dörr från 62 t.ex på en P120 (duett) trots att vissa säger att dom passar och det är inga problem, men andra säger att det är som att försöka passa en 140 dörr på en amazon.....nån som verkligen vet sina saker?

Är tacksam för åsikter och kunnande, Duett personer vore skoj att få lite hjälp av här....
Med vänlig hälsning,
Peppe
Användarvisningsbild
av lennarte
#1341477
Duetten har kortare dörrar och dom är egentligen inte alls lika om man har dom jämte varandra. Angående ratten, så kommer den från en PV/Duett så bör den passa på stången. Sedan hur kåpan och blinkersspaken passar vet jag inte. Tutan bör också fungera
av Tannemyr
#1341537
Tack, det bekräftar mina misstankar gällande dörrar ( skulle behöva hitta två som inte är lika rostiga som dom jag har)

Kanske om man byter kåpan till den äldre, men det viktiga för ratten är att det är 36 splines och samma diameter, ser bara en rattstång i Volvo katalogerna så med lite tur.......

Tack för svar, bra när man kan orientera sig bland dom som vet, dvs inte tror!

Mig veterligt har de fixat den hylsan, så […]

Elpriset

Kommer en lastbil med solceller och all annan &[…]

Har testat runt lite mer nu och det verkar som som[…]

Du kan nästan dra en lapp ur en hatt om orsak[…]