Sida 1 av 1

fakta b16/b18?

Postat: sön 25 feb 2007, 13:46
av 140henke
är det nån som fakta om b16/b18 t.ex. effekt å max varv å sånt...

Postat: mån 26 feb 2007, 14:45
av Hasse63
Fackta om max hk finns inte då det hela tiden ändras. Några säger 160hk i B-16. Nyligen så har Jens G på savarturbo.se bromsat sin B20 till 506 bakhjulshästar (ca 580 i motorn) och de är häller inte max

Postat: mån 26 feb 2007, 20:15
av 140henke
Hasse63 skrev:Fackta om max hk finns inte då det hela tiden ändras. Några säger 160hk i B-16. Nyligen så har Jens G på savarturbo.se bromsat sin B20 till 506 bakhjulshästar (ca 580 i motorn) och de är häller inte max
jag tänkte då i det utförandet den var när bilen rullade ut från bandet i göteborg...standard så att säga...

Postat: mån 26 feb 2007, 20:23
av GT-mannen
140henke skrev:
Hasse63 skrev:Fackta om max hk finns inte då det hela tiden ändras. Några säger 160hk i B-16. Nyligen så har Jens G på savarturbo.se bromsat sin B20 till 506 bakhjulshästar (ca 580 i motorn) och de är häller inte max
jag tänkte då i det utförandet den var när bilen rullade ut från bandet i göteborg...standard så att säga...
http://www.vlvworld.com/engspecs.html

Observera att värdena i länken är amerikanska. För att få DIN-hästar, dra bort knappt tio procent på effektsiffran. För att omvandla Lb-ft till Nm, multiplicera med 1,3558.

/Håkan

Postat: mån 26 feb 2007, 21:31
av 140henke
tackar... :-)-)

Postat: mån 26 feb 2007, 23:53
av Hasse63
Ok, Jag missuppfattade dig där :roll:

Postat: tor 01 mar 2007, 19:21
av Amazon
Här är en annan bra sida. Där finns dessutom skillnaderna mellan de olika årsmodellerna angivna och lite annat nyttigt.

http://user.tninet.se/~dgq625u/motor.html
http://user.tninet.se/~gpr324w/historia.html

Postat: mån 05 mar 2007, 00:00
av 140henke
sketa bra :D

Postat: fre 25 maj 2007, 00:04
av owahlund
Superbra med tändföljd och tändinställning på den länkade sidan!!!

Nu söker jag bränsleinställning!
Spridarnål, hur reglera förgasaren, bränsle resp. luft.
Nu går min B18 bäst om man chokar lite.... för lite bränsle?