PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av kema44
#1322718
Ovandelen på växelspaken lossar helt när man lyfter den. Jag fattar inte vad felet är och inte blir jag klokare när jag tittar på bilder hur fastsättningen mellan växelspak från vx-lådan och ovandelen med vx-spakaknoppen skall sitta? Vad är det för delar som behövs? Har frågat VP Autoparts, men tyvärr inget som dom vet. Det gäller att inte lyfta spaken för högt vid inläggning av backväxeln.
Kanske någon som vet, eller har bilder ?.?
av kema44
#1322738
Kollade nu via GCP. Såg att det skall vara en pinne märkt 6 på bilden.Är det denna du menar? Där finns iaf ingen sådan plus att jag ser en fjäder märkt 5 (om det nu skall vara en sådan på spaken) Den finns inte heller. Köpte en ny knopp på VP, men jag fattar inte var fjädern och spårryttaren och brickan har för uppgift där? Jag satte dit en fjäder ( VP hade endast knoppen) Går det att sätta dit delarna från kupé n tro?
av kema44
#1322831
Jag blir inte klok på hur växelspaksdelarna ändå förs samman? Spaken skall ju lyftas upp för att backväxeln skall läggas i, sitter det då någon typ av sprint som sammanfogar, då blir det lite fel? För mig verkar set som om det vore kanske ett fjäderbelastat del av något slag?
Jag får väl kanske ringa SVIS en torsdag för att kanske få vad eller vilka delar som behövs? Kanske kan dom skicka någon bild?
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]