PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

#1308135
Ja som rubriken lyder så går jag i tankarna att skaffa en extra oljetrycksmätare och en motortempmätare (vattentemp) från Biltema. Jag har en Amazon 1966 med en B18A. Oljetryckslampan fungerar som den ska och även motortempen. Dock är motortempen konverterad till elektrisk med orginalmätaren. Nu undrar jag om jag kan lägga på en signalkabel till på de befintliga givarna till de nya mätarna eller blir det fel då? Anledningen till att jag vill ha extra mätare är av rent kontrollbehov. Tacksam för hjälp! :-)
#1308140
Beror väl på om givaren har samma motstånd som den från Biltema? Jag skulle satsa på en oljetempmätere istället, samt lägga några kronor till och köpa klassiska VDO-mätare
#1308180
Du avser då att använda en och samma givare till 2 olika vattentempmätare? Oljetrycksgivaren är en on/off kontakt och kan inte användas till annat än en till/från funktion som t.ex. en lampa. En originalmonterad oljetempmätare på B18/20 har givaren i sidan på oljetråget.

Vitsen med dubbel visning av samma givare har jag svårt att förstå, litar man inte på den visning som redan finns ska man montera en komplett extramätare med separat elförsörjning (så långt det är praktiskt möjligt) och en givare till varje instrument.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]