Såga upp muttern till mätarvajern så den precis går att trä över vajern till växellådan på båda vajrarna och så använder du muttern som sitter till M40 lådan. Vi gjorde så på vår gamla Duett -57 när vi bytte från M3 till M40 ?? växellåda (4-växlad i alla fall). Funkar fint med 4/6-dels mutter. Hastighetsmätaren visade "åt h--e", men det berodde nog på att det var en PV-låda (Amazon ??)(Duetten har högre utväxling i bakaxeln) men PV och Amazonen hade samma. I alla fall B18 modellerna. Eller, så tog vi vajern från M40 lådan och sågade upp muttern till mätaren. Blev lite osäker, det var några år sedan, typ 50 år....
det var bytt växellåda innan jag började jobba där (hösten -67), men jag bytte koppling på bilen någon gång i skarven -60 -70-tal. Sedan skrotade chefen den när alla kolvringar kom ut i avgasröret när han hade brottom till Brandstationen, han var Brandchef i frivilligkåren och skulle på utryckning?..