När det var populärt att åka med ändan i vädret höjde jag min 140:a genom att dela spiralfjädern från plattan/bulten som fäster nedre ändan mot bärarmen och helt enkelt klossa mellan en lämplig stålbit, i mitt fall ett 80mm långt tjockväggigt stålrör! En hål borras i mitten och sammanfogat med en längre bult så var saken biff, bilprovaren rev sig i huvudet men hade inget att invända!
Fram blir det like bökigare, en något längre fjäder kan ge en del, frågan är om det ger så mycket du behöver, hissa upp bilen under framvagnsbalken och kolla hur vinkeln på bärarmarna blir i den höjd du vill ha bilen.
Jag minns ett riktigt högt 144bygge med offroadstuk jag såg i Jönköping på 80-talet, stora jeepdäck, taket över framdörrarna sänkt så man fick lite 145 expressutseende med takkorg tillverkad av rails på främre takhalvan, höjd bak genom att öglorna på backaxeln svetsats fast på ovansidan istället så bärarmen hamnade ovanför bakaxeln (gav nog en spännande kardanvinkel..) fram hade hela framvagnsbalken fått distanser mellan infästning och kaross, motorfästena höjts och hur styrsnäckan och styrstagen fortfarande lyckades göra sitt jobb minns jag inte riktigt.