- mån 11 dec 2006, 22:13
#74650
Hej!
Jag har själv en 1974 GL som jag bytte fläkt på för drygt 10 år sen. Jag kommer inte ihåg någon speciell konstighet med handskfacket. Hur som helst får du börja med att ta bort luckan. Kolla på undersidan om inte skruvarna för gångjärnen sitter därifrån. Papplådan sitter nog med plåtskruv uppåt i öppningen.
KOPPLA FRÅN BATTERIET! Det är en hel del kablar i mittkonsolen så det kan ju bli kortis.
Om du inte får något vettigt svar här så kan du skriva på forumet på 140 respektive 164-klubbarnas hemsidor.
Om du tycker att det är svårt att ta loss hanskfacket så kan jag trösta dig med att det bara är början, i alla fall om bilen har det AC-förberedda systemet med tryckknappar istället för vred. Jobbet tog mig nog minst 10 timmar allt som allt. Förmodligen det suraste jobbet man ge sig i kast med på en 140, men trägen vinner.
Lycka till !
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87
http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10