Volvo 144 -68 Automat; Ylande bakaxel å dålig gång
Postat: fre 13 maj 2016, 16:36
Hej!
Har köpt en helrenoverad volvo 144 som jag har färdigställt och reggat,
i bilen är nerlagt otroligt mycket arbete (mest från förra ägarn) och den är nu museiebesiktigad här i finland me fina betyg!
Nu till bekymren:
1.Förra ägarn hade troligtvis inte provkört bilen desto mera men nu när jag var ut på vägen första gången på 33 år med den så ylade bakaxeln något hemskt i hastigheter över 60 km/h.
jag pratade me han som fixat bilen och han hade inte gjort nåt annat än bytt hjullagren när han ändå bytte bormssköldarna.
2.Bilen går ojämt och är kraftlös. först när den startades efter en ny dvala efter den bilvit renoverad (ca 2005) så gick den mycket dåligt och var helt orkeslös (dog när man satte i backen)
Nu är den mycket bättre efter diverse pill och puts men inte heller bra.
Vaacum är draget så att insug-bromsservo och på den ett t-stycke till flamfällan via en bakslagsventil (trög modell) är detta korrekt (B18)?
Den började gå bättre när jag la en strypning på 3mm till insuget men då mistade bormsservon förståss effekt. Insuget har bara en ingång.
Har putsat förgasaren flera gånger och det hjälper inte, den har även ställbart munstycke men jag får den inte att gå bra för det.
Tacksam för svar / Kalle, Finland
Har köpt en helrenoverad volvo 144 som jag har färdigställt och reggat,
i bilen är nerlagt otroligt mycket arbete (mest från förra ägarn) och den är nu museiebesiktigad här i finland me fina betyg!
Nu till bekymren:
1.Förra ägarn hade troligtvis inte provkört bilen desto mera men nu när jag var ut på vägen första gången på 33 år med den så ylade bakaxeln något hemskt i hastigheter över 60 km/h.
jag pratade me han som fixat bilen och han hade inte gjort nåt annat än bytt hjullagren när han ändå bytte bormssköldarna.
2.Bilen går ojämt och är kraftlös. först när den startades efter en ny dvala efter den bilvit renoverad (ca 2005) så gick den mycket dåligt och var helt orkeslös (dog när man satte i backen)
Nu är den mycket bättre efter diverse pill och puts men inte heller bra.
Vaacum är draget så att insug-bromsservo och på den ett t-stycke till flamfällan via en bakslagsventil (trög modell) är detta korrekt (B18)?
Den började gå bättre när jag la en strypning på 3mm till insuget men då mistade bormsservon förståss effekt. Insuget har bara en ingång.
Har putsat förgasaren flera gånger och det hjälper inte, den har även ställbart munstycke men jag får den inte att gå bra för det.
Tacksam för svar / Kalle, Finland