PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av predatorjegern
#975593
Hej är det någon här som vet vad dessa fälgar är värda och hur svåra dom är att få tag i? Dom heter som sagt 1129105 och var som jag förstått det ett tillval på 140 serien?
Se bifogad fil! Obs! Lånad bild!
Bilagor
Screenshot_2015-05-21-20-27-49-1.png
Screenshot_2015-05-21-20-27-49-1.png (1.15 MiB) Visad 8383 gånger
Användarvisningsbild
av P210
#975615
Minns att de fanns i Volvokatalogen på 80-talet, men har nog bara sett en omgång i verkligheten.

Bild

Skulle säga att de är svårvärderade, då de är så pass ovanliga ska det vara just därför någon vill ha dem, annars brukar värdet trissas upp av att folk minns modellen och assosierar just den fälgen till någon Volvo de haft och jagar efter likadana igen - så en "vanligare" fälg kan därför vara lättare att få pengar för..
Jämför intresset för P1800 mot Volvo Amazon/PV. Mer pengar för en fin P1800 men köparna som vill betala priset betydligt färre.
av predatorjegern
#975618
Okej ja jag har ju bara förstått att dom verkar vara väldigt ovanliga men jättesvårt att överhuvudtaget hitta varkem i sverige eller utomlands några som är till salu eller några uppgifter om vad dom kan vara värda..
av Amarace
#975643
Är ju för moderna för att nån vill ha dom på en 140, där vill man ha ATS eller Dunlopfälgarna.

Därför är dom inte så vanliga, det köptes nog inte så många helt enkelt.

Så värdet är nog vad en köpare kan betala, om du hittar någon.
av Volvosson
#975787
Ja de där fälgarna kom nån gång i mitten/slutet på 80-talet. Såg dom i Volvohandlarens skyltfönster,
men har aldrig sett dom på någon bil. De marknadsfördes som tillbehör till 140 och 164. De fanns
altså inte att köpa när 140 och 164 var nya, därför brukar de inte va så populära hos originalnissarna.

Fälgarna finns inte med i Volvokatalogen 1992, så deras tillverkningsperiod var nog relativt kort.
Det förklarar varför de inte är särskilt vanliga idag. Och som sagt, de va inte så vanliga förr heller.
av andhe
#1410223
Jag har 2st av dess fälgar, smutsiga men i bra skick - saknar dock centrumkåpor, i Göteborg. Kompletterar gärna upp med ett par till ifall någon har och kan skiljas från sina för en rimlig peng. Annars kanske jag kan skiljas från mina för rätt erbjudande.
av hakano
#1543298
andhe skrev: lör 31 okt 2020, 17:57 Jag har 2st av dess fälgar, smutsiga men i bra skick - saknar dock centrumkåpor, i Göteborg. Kompletterar gärna upp med ett par till ifall någon har och kan skiljas från sina för en rimlig peng. Annars kanske jag kan skiljas från mina för rätt erbjudande.
Hehe...när man köper skall det vara rimliga pengar...men säljer man ska det vara rätt erbjudande...

Fanns en uppsättning nya på Tradera för ett tag sedan. Minns inte om dom blev sålda. Har för mig det låg ett reservationspris på dom när jag såg dom senaste gången och det var nog inte uppnått då och budet då låg på 8000 om jag inte minns fel.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]