PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av lillroos
#66219
tjenare, jag undrar vad det är för bult mönster man ska leta efter om man ska köpa fälgar till 142? och hur breda/höga kan man ha utan att bygga om hjul husen?
mvh klas roos
av Rådlös
#66259
Enligt en tabell på Gummihusets site, har Volvo 140 108/5 Låg, som bultcirkelmått. Jag vet inte vad Låg står för, men det finns två olika typer med samma mått. Det är för övrigt samma bultcirkel bl.a. på 240 och 740, enligt tabellen.
Du kan läsa lite mer om storlek och passform i hjulhus på:
http://www.vanadisgummi.se/falginfo.htm

Tidigare fanns det en bra tabell om fälgmått och bultcirklar på en husvagnssida, Clubcabby tror jag den hette? Men dom har gjort om sidan och slopat tabellen!!!
En spontan reaktion som svar på din fråga är ju annars att mät upp var ytterlägena är mellan däck och skärmar i dag (med dom däck du har), så ser du väl hur mycket du har att spela på. Överför måtten sedan till dina påtänkta objekt. Annars vet nog däckförsäljarna vad som passar eller inte om det är en seriös firma.

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]