Skivbromsar blir tungtrampade utan servo, finns undantag (Amazon levererades utan servo 65-67 trots skivbroms så det går utmärkt att vara utan, vill man ändå ha servo finns amazon/1800 Girling tillbehörsservo som kan placeras nästan var som helst.men nästan uteslutande alla bilar med skivbromsar har servo.
Jag mekade dit ett par skivor från Amazon på min duettrod innan jag ändrade mig p.g.a. att det för med sig en hel del då duettens stående pedaler helst byts mot hängande med tillhörande servo från nyare Volvo, och då servots placering krockar med duettens värmeelement som behöver flyttas (ville inte ha mitt där då torpedväggen kapades för att bli lika platt och ren som på en 30-talsford och då hade servot också varit vanprydande så de kom de aldrig att bli inkopplade..
Tidiga Amazon Sport har ett skruvat fäste för bromsoket som passar nästan rakt av på PV-n. Fästet skruvar du i samma hål som original bromsskölden sitter i. På spindeln fick jag fila upp något och borra ett nytt hål. Sen behöver du Amazonens bromssköldar istället.
Tar du skivbromsar från en 69 - 70 Amazon med servon vid huvudcylindern (samma som 140) vet jag inte hur det passar, där är ju 4-kolvsok på dom.
Nedre stötdämparfästet får du värma och böja från lite så du inte tappar i svängradie.
Här finns en holländare som säljer konverteringskit;
http://www.hukebasart.nl/huke/en/?Nieuw ... en_Amazone