Det är länge sedan jag jobbade med detta, sålde min PV -91. Det skiljer mellan -60 och -61 års modell, -61 kom den nya M40 (även M30) växellådan. Som sedan satt fram till -76. På dom äldre sitter en annan typ av medbringare på bakaxeln och kardanstången, kommer inte ihåg om växellådan har samma medbringare. M4 växellåda passar inte på en B18/20 motor, så lite otur får du kanske byta motor, växellåda, kardanstång och bakaxel. Är bilen redan ombyggd till 12V är ju mycket redan gjort. Min PV var tillverkad september -61 och registrerad som årsmodell -61/62 (B18 motor), sedan i slutet på -70-talet blev den en -62 års modell, för att vid registrerings besiktningen 1985 blev en -61 års modell. Den reg. besiktigades för ärdringar i motor, växellåda, karross och bromsar. Så ser du en Califoniavit PV med en äkta sollucka i plåt någonstans så har den varit min
Är bilen avställd så måste du besiktiga den innan du tar den i trafik, då kan det bli reg, besiktning för ändrat fordon.