PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av RagnarBerg
#1470594
Jag drog en toppvinst i veckan, lyckades hitta en komplett inredning till min 142:a . 🥳
En brun galoninredning i rätt färgkod , hel och fin. Nu till min fråga. Hur skyddar man galonklädseln efter tvätt? Har hört att man ska undvika medel som innehåller lösningsmedel, typ "armour-all" , och istället titta efter bivax baserade medel. Någon som har något tips på bra produkter? Vill ju inte att klädseln spricker sönder nu i min ägo..😬
av RagnarBerg
#1471832
Fick en kontakt hos en rekondfirma och de rekommenderade samma produkter som används till skinninredningar.
av Amarace
#1471886
Skinnprodukter ska man inte använda på galon, skinn är ju ett naturligt material, galon är plast. Finns ingen likhet alls mellan galon och skinn.
av Amarace
#1471913
Skulle du använda läderbalsam el liknande ovanpå instrumentbrädan? Isåfall, gör dom du vill. Själv skulle jag aldrig använda skinnprodukter på galon.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1471935
Dagens skinn är ju oftast lackat med en tät yta så det är ju inte helt olikt galon. Så vad man än smetar på nyare läder kommer också lägga sig på ytan.
av RagnarBerg
#1472403
Amarace skrev: sön 31 okt 2021, 23:35 Skulle du använda läderbalsam el liknande ovanpå instrumentbrädan? Isåfall, gör dom du vill. Själv skulle jag aldrig använda skinnprodukter på galon.
Nu var det inte direkt "läderbalsam" de rekomenderade, utan en typ av rengöringsspray och sedan en typ av uv-skyddande spray . Oftast är det uv-strålning som torkar ut galonet så det spricker i samband med nötning, liksom skinn.
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]