PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Är på G att köpa en Amazon till. Såg på de bilderna jag har fått på den att stolsbeslagen är samma som på GT modellen. De som är lite större och kromade. Nu undrar jag om någon vet om man kunde få dessa som extra original utrustning i en vanlig amazon från fabrik? Den är av årsmodell 1967. Jag har främst tänkt att köpa denna Amazonen för att flytta över eventuella delar som är i bättre skick än på den jag redan har. Vill dock inte montera dit delar som gör att den avviker från det utförandet som man kunde få från fabrik. Hoppas ni förstår hur jag tänker och att någon sitter på svaret på min fråga.
Sannolikt är extrautrustning sådant som ej monterades från fabrik. Det gick säkert att beställa en extrautrustad Amazon från sin lokala återförsäljare men den levererades troligen outrustad till återförsäljaren som monterade tillbehören. Den är då inte original extrautrustad från fabrik även om den levererades till kund extrautrustad som ny.

Detta inlägg består till 100% av gissningar och antaganden, sanningshalten kan därför vara låg.

Det belyser dock problemet med vad som är original på en ny bil.

Japp allt var låst. Idag var det runt 0 grad[…]

V40 D4 Dörr problem

Idag var det runt 0 och problemet försvann f&[…]

Grållen - Grabbens förstabil.

Svärfar hade en likadan fast kombi. Där […]

Köpråd v60 bensin

Hejsan, Har funderat på att importera v60 me[…]