- tor 25 jun 2015, 23:26
#984716
Hehe ja, knoppen är såklart bättre än ingen alls. Fast så envis som jag är så skulle jag nog köra utan knopp tills den gamla antingen var lagad, eller ny(orginal) inhandlad.
Skoj att inget var fulkopplat iaf, mer än vad jag kan säga om mitt hus :/ Där har dom varit så duktiga att dom kapat banorna på kretskortet med en kniv, typ halvvägs genom kretskortet >_> Men min ABS fungerar iaf, så antar att tattarkopplingen är gjord för rätt länge sedan, och någon senare ägare fixat ABS'en(och säkert svurit lika mycket som jag över den fina "lagningen").
Ja, ungdomsägda bilar har både för och nackdelar. En fördel kan ju som i ditt fall vara bättre ljud, en annan fördel är att yngre personen ofta tycker om att fixa själva. Nackdelen är att långt ifrån alla hemmafixare vet vad fasen dom gör, så man kan hitta många ehm... "patentlösningar"... :roll:
Annan nackdel är såklart mekaniskt slitage. Väldigt många yngre förmågor är ju inte direkt duktiga på att köra snällt... Har det dessutom övningskörts i bilen så kan ju kopplingen tagit mycket med stryk också...
Skoj att inget var fulkopplat iaf, mer än vad jag kan säga om mitt hus :/ Där har dom varit så duktiga att dom kapat banorna på kretskortet med en kniv, typ halvvägs genom kretskortet >_> Men min ABS fungerar iaf, så antar att tattarkopplingen är gjord för rätt länge sedan, och någon senare ägare fixat ABS'en(och säkert svurit lika mycket som jag över den fina "lagningen").
Ja, ungdomsägda bilar har både för och nackdelar. En fördel kan ju som i ditt fall vara bättre ljud, en annan fördel är att yngre personen ofta tycker om att fixa själva. Nackdelen är att långt ifrån alla hemmafixare vet vad fasen dom gör, så man kan hitta många ehm... "patentlösningar"... :roll:
Annan nackdel är såklart mekaniskt slitage. Väldigt många yngre förmågor är ju inte direkt duktiga på att köra snällt... Har det dessutom övningskörts i bilen så kan ju kopplingen tagit mycket med stryk också...