Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
#943359
CarMan skrev:Jag tror inte jag sett Mobil1 reklam på 10 år.
Var gör dom reklam?

Man måste ha monopol & en eftertraktad prdukt för att inte göra reklam för sig.
Häkkinen, Räikkönen och Kovalainen för att nämna tre människor vars lön och pension du bidrar till när du köper en Mobil-dunk.
av zxcvbn
#943625
kvantskum skrev:Men vafn?
Beställ Castrols original 0w30 Volvoolja för under 90 spänn litern med frakt, och sov lugnt! :wink:
Hos oeldepot24 i Tyskland.


https://oeldepot24.de/motoroel/motoroel ... liter.html

Är det den? Är detta pris inkluderat frakt till Sverige?


Vad kostar den dunk i Sverige?


I min Diesel V70 -07 lämnar Jag in på Service på auktoriserad verkstad vilket Jag tycker är lite onödigt så funderar på lämna till Mekonomen nästa gång bör bli billigare dock är den ju fulllservad på Volvo. Så får se i min Volvo 240 ska Jag börja åka på Biltemas Olja.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#943763
olof00 skrev:Denna borde väl vara bra och billig https://oeldepot24.de/castrol-magnatec- ... liter.html

olof
ja den funkar, även om volvo rekommenderar 0W-30.
av Mobbe
#947823
Förut köpte jag en 20l dunk Mobil 1 från Merbil.nu inklusive frakt för ca 97 kr/l.
Nu hittade jag en 20l dunk Q8 Formula Ultra 20L hos Swedol i Uppsala för 1481 kr = 74 kr/l
Båda är specade 0W30, ACEA A5/B5
Användarvisningsbild
av milktrucker
#947839
Mobbe skrev:Förut köpte jag en 20l dunk Mobil 1 från Merbil.nu inklusive frakt för ca 97 kr/l.
Nu hittade jag en 20l dunk Q8 Formula Ultra 20L hos Swedol i Uppsala för 1481 kr = 74 kr/l
Båda är specade 0W30, ACEA A5/B5
Hittade du verkligen Q8 Formula ultra 0W-30 på Swedol?
Kan inte hitta den på deras hemsida
av Mobbe
#948181
milktrucker skrev:
Mobbe skrev:Förut köpte jag en 20l dunk Mobil 1 från Merbil.nu inklusive frakt för ca 97 kr/l.
Nu hittade jag en 20l dunk Q8 Formula Ultra 20L hos Swedol i Uppsala för 1481 kr = 74 kr/l
Båda är specade 0W30, ACEA A5/B5
Hittade du verkligen Q8 Formula ultra 0W-30 på Swedol?
Kan inte hitta den på deras hemsida
Ja!
De hade den i butiken, Jag hade vägarna förbi och slötittade på ett gäng dunkar mitt i butiken. Såg då dessa. Köpte en direkt!
Frågade det du skriver i kassan. En ung tjej i kassan trodde detta inte skulle vara en tillfällighet. Hoppas hon har rätt.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#948196
Mobbe skrev:
milktrucker skrev:
Mobbe skrev:Förut köpte jag en 20l dunk Mobil 1 från Merbil.nu inklusive frakt för ca 97 kr/l.
Nu hittade jag en 20l dunk Q8 Formula Ultra 20L hos Swedol i Uppsala för 1481 kr = 74 kr/l
Båda är specade 0W30, ACEA A5/B5
Hittade du verkligen Q8 Formula ultra 0W-30 på Swedol?
Kan inte hitta den på deras hemsida
Ja!
De hade den i butiken, Jag hade vägarna förbi och slötittade på ett gäng dunkar mitt i butiken. Såg då dessa. Köpte en direkt!
Frågade det du skriver i kassan. En ung tjej i kassan trodde detta inte skulle vara en tillfällighet. Hoppas hon har rätt.
faktum är att jag kontaktat swedol o frågat om de kan ta in den, men inte fått något svar
Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]