Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#927053
Problemet är ju att även om den för många skulle funka med elbil 9 av 10 resor eller 19 av 20 så är det ju den där sista resan som gör att det inte funkar med ren elbil om man inte ska behöva ha två bilar. Ser gärna en hybrid men där man vågar göra mer elbil än ottomotorbil. Alltså inga futtiga 50km batteri.. Minst 300km på batteri.. Men sen möjlighet att köra säg 40-50 mil på någon soppa också. En 3-cylindrig som inte väger så mkt vore väl utmärkt i en sån. :)
#927055
Ja, en laddhybrid med både elmotor och en liten 1 liters 3-cyl etanolmotor kanske?
#927059
Vi kan ge den 1.2l.. ;) och en liten turbo så det går att köra om även när elen är slut.
(Med lite smart programmering så sparar den de sista "milen" av batteriet till accelerationer och sånt.. Så det kan kanske bli bra tryck i en sån bil ändå..) :)
#927060
joel80 skrev:Så det kan kanske bli bra tryck i en sån bil ändå..) :)
Förstärkta ryggstöd behövs nog... :mrgreen:
#927066
Laddhybrid och liten bensinmotor är nog nästa steg. Med tiden kommer dess primära funktion vara att generera el för de där 1/20 resorna som går utanför räckvidden samt att leverera spillvärme till kupén på vintern o kyla på sommaren.
#927102
Hade faktiskt en trepipig ford focus som hyrbil i våras. Trodde den var trasig först. Som hyrbil, visst vem bryr sej. Men vem _köper_ nåt sånt? Jag är ivf i mina egna ögon rätt så early adaptor, men ärligt talat, 3 cylinder, aldrig. Skakar och låter som en b230 med trasigt tändstift.
#927103
Camel skrev:Här finns mer info. Verkar lovande.

Provkörd: Världens bästa Volvomotor har tre cylindrar
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-provkord
Ljudet i 2 litersfyran som länkas till i slutet av artikeln. Alltså blä :*O/
#927131
Audi kör 24.000 mil på vissa modeller så steget var väl inte så långt kanske.
Frågan är om det inte kommer kompletteras med ett åldersintervall också? Gummi åldras ju även när bilen står still.

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?