Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#84969
Har rätt kod till min bilstereo (v70, original SC-805??) men har likväl slagit in fel kod tre ggr i rad och då låste den sig helt, nu står det inte CODE utan OFF i displayen...vad kan man göra??

//Martin
Användarvisningsbild
av #27
#84975
Låt den stå på så kommer den igång så att du kan slå in koden jag har för mig att de va ganska lång tid 30min-en timme..
Användarvisningsbild
av camaro69
#84980
Gör bilen strömlös. T ex över natten. Så piggnar grejorna på sig.

:D
av martin1g
#84990
okodoki, ska prova och se om CODE kommer tillbaks... det kanske är så att man får vänta ett antal timmar innan man kan göra nästa försök..
//M
av Frigge
#84995
Första gången man slår fel kod = x-antal minuter innan man får ett nytt försök

Andra gången man slår fel kod = xx-antal minuter innan man får ett nytt försök

Tredje gången man slår fel kod =xxx- antal minuter innan man får ett nytt försök

För att stereon ska släppa låst läge MÅSTE apparaten vara PÅ.
Varje gång den stängs av INNAN timern har gått färdigt börjar tidräkningen om.

Det hjälper INTE att göra bilen strömlös !!!

Ha TÅLAMOD ! :wink:
Användarvisningsbild
av Innox
#88625
Enligt Volvo ska bilen stå med radion på i en timme om man råkar slå fel kod 3 gånger, sen kan man försöka igen.
Användarvisningsbild
av eccy243
#88649
Det kan ta ännu längre tid. JAg har varit med om tillfällen där det har gått tre(!) timmar innan stereon har släppt "låsläget".
Användarvisningsbild
av Karlsa
#88657
Hej!

På Volvos lastbils radioapparater så är det minst 3 timmar.

Ha de!
av DizzyDevil
#226543
Innox skrev:Enligt Volvo ska bilen stå med radion på i en timme om man råkar slå fel kod 3 gånger, sen kan man försöka igen.
Blåser liv i en apgammal tråd, eftersom jag har samma problem.

Funkar detta även på 850, orginalstereo?
#227724
Litt offtopic men endå:
Skal snart överta en v70 med radio sc805. När är det jag behöver koden? Var finns den vanligtvis nerskriven, i serviceboken eller?



...har nu använd den utmärkte funktionen "sök" och hittade nästan svar på mina frågor: Koden behövs om man koplar ur batteriet....

Av mitt sökande på jagrullar ser jag också att volvo kan ge dig en ny kod i byte mot lite pengar.

mvh
atle

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]