- tis 14 jan 2014, 22:09
#824929
Bara navi, taklucka och läder är nästan 60 papp...
Sharkbait skrev:En XC60 D4 AWD Summum Business Edition PRO med automat kostar 437'. Då ingår utöver Summum (Business Edition PRO är faktiskt en tusenlapp billigare än om man tar bara Summum, därav tillägget) det nya digitala mätarhuset, p-sensor fram, navigation, taklucka och större ljudanläggning. En X3 20d med automatlåda och Comfortpaket - vilket innehåller p-hjälp och xenonljus och i princip inget mer - kostar 432'. Och då är den alltså naken. Så jo, du kan i princip plussa på en hundring innan du har samma utrustningsnivå som en XC60 Summum.Linqid skrev:Det har ingen påstått heller, ambitionen med XC90 är ju att höja nivån både ett och två snäpp.
Ang priset på XC60 vs X3 är det skillnad på teori och praktik. Ska man ha en X3 20d med motsvarande utrustning som en XC60 D4 AWD Summum kan du ju i princip plussa på en hundring.
Det skall bli väldigt intressant att få se hur och vad Volvo göra för att "höja nivån både ett och två snäpp".
Volvo XC60 D4 AWD (Summum) vs BMW X3 xDrive20d med "likvärdig" utrustning så skiljer det inte 100 000kr.
Eller menar du med Summum att man klickar i alla val som man kan, alltså fullutrustar XC60?
Bara navi, taklucka och läder är nästan 60 papp...
Kör: BMW 340i xDrive Gran Turismo M-Sport -18 och BMW M140i xDrive Shadow -18