Motörhead skrev:Om du tar bort "panelen" ovanför pedalerna har du ett gäng med reläer där (du får lägga dig på rygg för att se dem, ovanför kopplingspedalen). Försök kolla/känna om nått av dem är varma när bilen stått ett tag.
Har kollat upp ECM, den du menar där alla reläerna sitter, kan inte hitta något fel där. Har haft loss alla reläer och satt dit dom igen, ingen skillnad.
Har idag, under tiden bilen "sov" kopplat in säkring efter säkring och kommit fram till följande.
Nr 28 tar 3A
Nr 32 tar 1A
Övriga tar 0,67A
28 går via A-stolpen rakt upp till REM som fördelar ström till backspegel, regnsensor, takbelysning och en massa annat.
32 går till ECM.
Jag skruvade ner hela backspegelns panel och lossade kontakten samt jordkabeln, kopplade in det och nu helt plötsligt så tar bilen 0,65A i tjuvström. Blir inte klok på vad som hände.
Satte i alla säkringar. Med dörren öppen (vaken bil) så tar den nu 4,65A, när bilen somnar efter ca 1 minut (när lamporna i taket slocknar) så tar den 0,65A. Efter att ha väntat i EN timme efter att dörrarna stängdes igen så tar bilen 0,5A.
Sammanfattning av dagens aktivitet är att jag är inte ett skit klokare, jag trollade bort 4A och jag har ingen aning om vad jag har gjort.
0,5A är enligt mig 0,3A för mycket, jag kan dock inte hitta några uppgifter någonstans om hur mycket ström bilen ska ta när det har stått någon timme.