Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Elmgren
#806361
Som rubriken lyder har luckan gått i baklås och nyckellåset kärvar trots flertal smörjningar så jag söker nu tips hur jag ska gå till väga. Det sitter en tjock baslåda intill skidluckan så där kommer jag inte in.
Har läst att man kan komma åt låset genom bakljuset, hur svårt är detta? Är inte så sugen på att kapa upp luckan.

Mvh Elmgren
Användarvisningsbild
av Jeppe940
#806424
sicnarf skrev:Du får väl plocka ut hela baksätet/ryggstödet då om du inte vill bryta upp låset från utsidan.
Till vilken nytta då? Där finns ju inget annat än plåt.

Men hur har det gått till när det gått i baklås? När jag bytte lås runt om på min 944 så lät jag bli justeringen på baklåset och skulle prova stänga - då satt jag i samma sits som du gör nu, men efter ett par svordomar och våldande med nyckeln gick låset upp. Då var det bara att justera in det och sen var det bra.
av sicnarf
#806430
Bara att borra större hål i plåten då, Jeppe940 , och peta in en pinne/antenn eller nåt och försöka lirka upp låset den vägen.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]