Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
#805527
skyrazer skrev:
hakank skrev:Tack för synpunkterna Skruvtekninkern. Jag lastar min med modellplan varje helg men får då naturligtvis fälla all stolar. Ser inte lastutrymmet som kritiskt dock. Vad jag är lite "rädd" för är att köpa en helt ny bil som man sedan upplever som sämre än den man hade. Åkte i baksätet på en V50 igår. Visserligen satt man bra men det kändes plastigt och inte alls premium som jag upplever i min V70.

Mer synpunkter tack. Åker till handlarn på söndag...
Jämföra V50 och V60 är som att jämföra äpplen och päron kan jag säga. Testa baksätet i V60:n innan du bestämmer dig om det är det det hänger på :)
Jag tycker absolut V60:n är det självklara alternativet men jag har varken barn eller några större lastkrav.
Komforten i V60 kontra V70 är snarlik skulle jag säga, dock rullar V60:n lite lättare på krinelikrokvägar och möjligen lite stötigare över lag.
Inser att V50 inte kan jämföras med V60. Hade den bara som referens till vad jag inte gillade :-)

Inga barn och baksätte åker jag bara i om jag blir full vilket kanske händer en gång per år numera så det är inte heller kritiskt. Dock upplevde jag min S60 som jädrigt stötig. Är det samma med V60?
av Lövet
#805544
Den upplevda kvalitetskänslan i V60 ligger på ett helt annat plan än V50.
Användarvisningsbild
av Lazy
#805610
V60 sportchassi bra vid mycket landsvägkörning
V60 komfortchassi bra vid mycket stadskörning
av Skruvteknikern
#805964
hakank skrev:Tack för synpunkterna Skruvtekninkern. Jag lastar min med modellplan varje helg men får då naturligtvis fälla all stolar. Ser inte lastutrymmet som kritiskt dock. Vad jag är lite "rädd" för är att köpa en helt ny bil som man sedan upplever som sämre än den man hade. Åkte i baksätet på en V50 igår. Visserligen satt man bra men det kändes plastigt och inte alls premium som jag upplever i min V70.

Mer synpunkter tack. Åker till handlarn på söndag...
Säger bara så här: DU blir inte besviken på en v60 och v70 har man inte satsat på att få den till mer premium på sistonde då det kommer en v90 snart som ska bli mer premium medan man hård satsat på v60, tycker absolut att du ska köpa v60 och köper du summum lär du inte bli besviken, kanske satsa på summum v60 än momentum v70? billigare i allt + mycket snyggare, då nämner jag inte ens ny slutrören till vea motorerna, igen :)

Eller så kan man alltid säga så här, åk till volvo handlarn och säg att du vill prov köra en v60 med vea motorn och någon bra utrustning, om dem har det, annars pröva en v60 med bra utrustning (helst summum eventuellt r-design om dem inte har summum inne). Jag är helt övertygad om att du lär bli positivt överraskad.
Användarvisningsbild
av hakank
#806420
Det slutade med en XC60 AWD. Inte för att det är något fel på V60 utan att skillnaden i pengar var så liten. Provkörde en V60 D4 AWD mycket imponerande. Och hade det inte varit för den lilla prisskillnaden (i sammanhanget) så hade jag slagit till.

Tack för hjälpen med era synpunkter.
av Skruvteknikern
#806521
hakank skrev:Det slutade med en XC60 AWD. Inte för att det är något fel på V60 utan att skillnaden i pengar var så liten. Provkörde en V60 D4 AWD mycket imponerande. Och hade det inte varit för den lilla prisskillnaden (i sammanhanget) så hade jag slagit till.

Tack för hjälpen med era synpunkter.
Grattis till bilen!

Vad blev priset och vad var skillnaden mellan v60, plus att du kanske också orkar skriva hur mycket du fick i rabatt? (A)

Skillnaden kan också vara liten för att dem vill få ut gamla awd motorerna och gamlam otorerna överlag för att dem nya kommer strax efter nyår tror jag det var.
Användarvisningsbild
av hakank
#806929
Totalpris 385kkr med D4, AWD, Automat, Momentum, Business, Vinterdäck samt icke standard vit eller svart färg. (Har inte riktigt bestämt färgen ännu men det börjar bli bråttom) Tror det var 9% i rabatt på bilen och 10% på lådan. Och nån smårabatt här och där. Lev tid nån gång i februari.
av Skruvteknikern
#806955
Grattis! :)

Har du bilen oftast ren kör vit typ cristallic eller något som det heter, väldigt snyggt.

Svart funkar alltid men ta inte ember metallic som skiner som stjärnor ur svart, många tycker det är ursnyggt men själv tycker jag att har man svart bil så köper man svart metallic och inget annat :)
av Rtog
#817334
Har bara haft min V60 i några dagar nu och jag är riktigt nöjd! :D
Användarvisningsbild
av hakank
#817368
Väntar på min, men kan vänta länge :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]