Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ulf_kurt
#78715
"vilken model av radio är det"

Modellen heter CR-802

"Gör du rätt när du slår in koden, finns det någon form av "neter" knapp man ska trycka på efter att man slagit in koden? du har inte missat det bara? Vad säger manualen?"

näe, ingen enterknapp, man slår sifferserien och sedan ska den gå igång. Enligt manualen så händer precis det som ska hända vid fel inmatning av koden. Men jag har fått koden av både tidigare ägare och kollat upp med bilaffären som sålde bilen. Så rätt kod har jag.
Användarvisningsbild
av boostofta
#78774
Jag jobbar med bilar o har gjort några år, bara för att du har fått en lapp av försäljaren o att förre ägaren säger det så betyder det inte att det är rätt. kod. Förre ägaren slog kankse aldrig in den. Han fick kanske fel. Eller så struntar han i vilket o bara säger att det är rätt.

Jag kollar upp radiokoder flera gånger i veckan som inte stämmer trots att ägaren påstår att det är rätt kod. Vad man får göra då är att bege sig till volvo med serienummret på radion och få en ny. detta kostar dock ett par hundra.
Du säger att du har kontrollerat att det är rätt serienummer på radion som levererades från fabrik till bilen, men fick du en radiokod från samma källa?

Sen händer det att radioapparater slutar funka. Typ man gör ett större jobb och har kopplat bort radion en längre tid. Sen går det inte att mata in radiokoden. Har speciellt en i gamla Range Rover som är så. Bara att slänga skiten o köpa en ny åt kunden. tradit värre men så kan det vara. De är ju ändå en minst 10 år gammal radio ......
av ulf_kurt
#78801
boostofta skrev: Du säger att du har kontrollerat att det är rätt serienummer på radion som levererades från fabrik till bilen, men fick du en radiokod från samma källa?
Ja, jag ringde till bilaffären som sålde bilen och sa bara upp regnumret, då fick jag samma nummer som jag fick av förre ägaren.
boostofta skrev: Sen händer det att radioapparater slutar funka. Typ man gör ett större jobb och har kopplat bort radion en längre tid. Sen går det inte att mata in radiokoden. Har speciellt en i gamla Range Rover som är så.
Säkert det som har hänt. Det har iaf varit urkopplad minst 2 år, dvs så länge jag ägt bilen. Den är ju inte värt något, men jag tycker bara att det skulle vara snyggt med originalradion.

De nyare modellerna av bilradio är oftast så "plastiga" med en massa lampor och knappar. Vill ha en mer stilren :)

Men det blir nog att köpa en ny iaf. Tack för all hjälp.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]