Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#443272
Idag hade jag isär bromsarna, kollade skivor igen med indikatorklocka och dom är Bra! oken smörjde jag upp kollade över beläggen och dom var 8mm tjocka, har brytit uch bändt med brytgärn men utan att hitta något glapp alls.. allt känns bara bra... vibrerar ytterst lite när jag kör, oavsett hastighet, vid svag inbromsning känns ingen skillnad, men vid kraftig inbromsning så börjar det skaka i ratten....

Jag ska under veckan lämna in bilen på hjuliställning samt däck byte och hoppas påp skillnad, det trodde iaf killen på euromaster att det skulle bli..
#768091
Hej! Mycket gammal tråd, men hoppas på ett svar ändå!

Har liknande bekymmer som du, vibrationer vid hård inbromsning i högre hastigheter. 120 och uppåt så vibrerar det vid hård inbromsning. Har precis bytt båda bärarmarna/länkarmarna fram och det blev betydligt bättre efter det men inte helt bra. Tyckte det såg ut som det hade ramlat av ett par balansvikter från ena framhjulet vilket kan skapa obalans i hjulen, men har svårt att se att det skulle påverka endast vid inbromsning. Men skall iaf, balansera hjulen snart tänkte jag. Alla bromsarna är bytta nyligen till slitsade sportskivor så har svårt att se att dessa skulle blivit skeva.
Hjulinställning gjordes också för inte så länge sedan. Får väl ha loss framskivorna och se om det ligger smuts mellan nav och skivan.
I mitt fall gäller det en S80 D5 2007 års modell.

Kom du fram till vad felet var på din bil? Vore mycket tacksam för svar!

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]