Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#761019
Hejsan alla glada!

Jag har rätt så nyligen haft inne bilen för lite byte av vevhusvent, packbox, styrleder osv. Men när de höll på så bytte de även kopplingen i bilen då det hade blivet samma jobb två gånger med växellådsjobbet.

Men nu när jag ska gasa iväg så rycker de i bilen precis där vid dragläget. Dom trodde de kunde ha blivet en beläggning på lamellerna så de slirade ner de lite granna. Visst de blev lite bättre men de fortsätter att vibrera just vid dragläget. Dom kollade med motorfästerna men dom tyckte de såg hela ut.

Detta är även då jag backar också. Vad kan de vara för fel?? Tycker efter att de har bytt koppling måste de ju ändå gå mjukt och fint då man ska iväg??

Låter också som att nånting skrammlar under bilen just då de vibrerar som mest under den :s


Nån som vet?? :/:/
#761022
Att kopplingen hugger i dragläge brukar betyda att det är olja på kopplingen, och att det läcker i packboxen vid vevaxeln. Men att det skulle bli så med nyligen bytt koppling låter skumt.
#761023
erikn skrev:Att kopplingen hugger i dragläge brukar betyda att det är olja på kopplingen, och att det läcker i packboxen vid vevaxeln. Men att det skulle bli så med nyligen bytt koppling låter skumt.


Ja jag tycker det med! Och packboxen är ju bytt också :s Så dom får helt enkelt riva ner lådan igen då på firman jag lämnade in den på?
#761038
erikn skrev:Skulle i alla fall jag kräva.

Okej ja men ska dra mig bort mot dom idag innan jobbet igen då. För allt detta kom i samband med att dom bytte kopplingen packboxen osv, kan ju inte vara mer än rätt att de tar in den igen på garantin eller va man ska säga?

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]