NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#750237
Tanklogg är det enda som räknas tyvärr. Har du en box monterad kommer färddatorn visa alldeles för lite t.ex.
av LJN
#750284
Volvos färddator visar generellt för låg förbrukning, så tankningsvolym delat med körsträcka på trippmätare brukar jag använda för att få fram exakt förbrukning.
av v50d5r
#750313
LJN skrev:Volvos färddator visar generellt för låg förbrukning, så tankningsvolym delat med körsträcka på trippmätare brukar jag använda för att få fram exakt förbrukning.
Somsagt, min visar tom för mycket :D
av v50d5r
#750314
crumpets skrev:Tanklogg är det enda som räknas tyvärr. Har du en box monterad kommer färddatorn visa alldeles för lite t.ex.
Japp, kör med tanklogg i Andrioden. Fuel book heter den.. Men måste tanka lite mera för att kunna visa :D
av v50d5r
#750500
v50d5r skrev:
LJN skrev:Volvos färddator visar generellt för låg förbrukning, så tankningsvolym delat med körsträcka på trippmätare brukar jag använda för att få fram exakt förbrukning.
Somsagt, min visar tom för mycket :D
Och ja, har även kollat tripp kontra litrar.. 0.5 enkelt räknat en tank :D
100 mil på 50 liter.
av Lazy
#751053
v50d5r skrev:kan lägga upp en bild sen på färddatorn, från en tur på 4 mil ToR :D
?:-/ motvind eller?
av v50d5r
#751524
Ynot skrev:
v50d5r skrev:kan lägga upp en bild sen på färddatorn, från en tur på 4 mil ToR :D
?:-/ motvind eller?
Laddar upp min logg sen på Fuel Book. Visst, du kan ju tro att jag manipulerar den... eller bara inse att jag har lätt bästa volvo dieseln :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
#752357
Har kört 60 mil motorväg ca 120 km/h (GPS)+ nån mil stadskörning.
Förbrukning enl färddator: 0,59 l/mil
Förbrukning uppmätt: 0,63
av v50d5r
#752509
Tomas88 skrev:Har kört 60 mil motorväg ca 120 km/h (GPS)+ nån mil stadskörning.
Förbrukning enl färddator: 0,59 l/mil
Förbrukning uppmätt: 0,63
Kör 90 så får du se på grejer ;) Vad har du för vxl låda?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]