Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#732128
Tråden är ett par månader, men jag vill till att börja med säga: Lita inte på färddatorn. Den är inget precisionsinstrument. Mät vid pumpen varje tankning i stället. Spara kvittona och notera km-ställningen eller skriv körjournal. Jag har på det viset mätt upp ett genomsnitt på flera hundra mil och blandad körning, 1,18 L/mil. Bilen är en -08 och närmar sig snart 7 000 mil.
Att dra släp kostar mycket mer i förbrukning. Nu gör jag bara det 3 - 4 gånger om året, så det kan jag leva med. Likaså kostar Cruise Control mer i bränsle. Det kan jag också leva utan.
#732143
Min -09 är tillräckligt inkörd med 15k+ på mätaren. Var upp i fjällen i början av januari, 4 vuxna takbox och hela bagagen fylld. 0,85 enligt färddatorn men faktisk förbrukning mätt vid pumpen var 0,81, detta på bf95. Inte illa enligt mej då det var -24 hela vägen hem och mycket strömförbrukare på i form av rövvärme och helljus.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]