Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Radero1
#943135
KnotVillage skrev:Kul tråd för oljebyte... Kör inte olja på volvo då den kostar typ 1800 för 8 liter. Jag gav strax under 1200 för 12 liter.

http://www.blocket.se/stockholm/Castrol ... ?ca=10&w=3
Köper heller Agrol EXCELLENT på Lantmännen Maskin mycket billigare och uppfyller Volvos krav på olja.

Agrol EXCELLENT 0w-30 10Liter Kostar: 849kr 84,9kr/L artnr:712617
Agrol EXCELLENT 0w-30 4Liter Kostar: 339kr 84,75kr/L artnr:712604

Volvo olja som du säger ska kosta 1800:- för 8liter = 225kr/L
Och Castrol på blocket 1200:- för 12 liter =100kr/L

Beskrivning
Agrol Excellent år en helsyntetisk motorolja speciellt anpassad för moderna motorer i personbilar.

Egenskaper
Agrol Excellent har mycket goda lägtemperaturegenskaper och ger lågre brånsleförbrukning ån konventionella motoroljor. Oljan har läng livslångd och år dårmed låmpad för fölångda bytesintervaller.

Rekommendationer
Agrol Excellent rekommenderas till moderna personbilar, bäde bensin och diesel, dår en olja enligt ACEA A5/B5 föreskrivs, dåribland Volvo personbilar.

Jag byter på 1500mil istället för 3000mil. 3000mil är alldeles för långt att köra på ett oljebyte. Taxibilar byter olja och filter på 2000mil för att garantin ska gälla.
:)
Användarvisningsbild
av milktrucker
#943251
Agrol är det många som klagar på ang. bristande kvalitet, sök här och googla
av Radero1
#943609
milktrucker skrev:Agrol är det många som klagar på ang. bristande kvalitet, sök här och googla
Jag själv har kört på agrol i både bilar och mina traktorer. Känner även många Entreprenörer som kör på Agrol i sina bilar och maskin. Ingen som har haft problem utan snarare tvärt om. Bättre bränsleförbrukning, tystare motor och dem som plockat isär motorn säger att Agrol håller motorn väldigt ren från sot osv. :D
Användarvisningsbild
av tottish85
#943657
I några gammla mercor med oljetrycksmätare så har ja kört på en massa olika oljor...agrol var billig men man fick ovabligt lågt oljetryck med varm motor, samma med texaco. Shell och mobil däremot...stabilt! :) Nu var de ingen helsyntet och det var heller aldrig riktigt så lågt att något skulle kunna ta skada, men ja har aldrig valt agrol eller texaco efter det :)
#943771
tottish85 skrev:I några gammla mercor med oljetrycksmätare så har ja kört på en massa olika oljor...agrol var billig men man fick ovabligt lågt oljetryck med varm motor, samma med texaco. Shell och mobil däremot...stabilt! :) Nu var de ingen helsyntet och det var heller aldrig riktigt så lågt att något skulle kunna ta skada, men ja har aldrig valt agrol eller texaco efter det :)
kör inte heller på agrol eller texaco
Användarvisningsbild
av tottish85
#944035
milktrucker skrev:
tottish85 skrev:I några gammla mercor med oljetrycksmätare så har ja kört på en massa olika oljor...agrol var billig men man fick ovabligt lågt oljetryck med varm motor, samma med texaco. Shell och mobil däremot...stabilt! :) Nu var de ingen helsyntet och det var heller aldrig riktigt så lågt att något skulle kunna ta skada, men ja har aldrig valt agrol eller texaco efter det :)
kör inte heller på agrol eller texaco
Klokt ;)
Ja har kört på castrol magnatec i en mb 320cdi. Det slutade med haveri då en oljesmord bussning till kamdrivningen började glappa lite för mycket, sen dess vägrar ja castrol oavsett om de var oljans fel eller ej :twisted:
Shell Helix Ultra har ja varit riktigt nöjd med, men numera kör ja på mobil1 :)
Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]