Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#690330
Brorsan fick inte igång sin bil för några år sedan och fick putta igång den för att köra till verkstaden. Där konstaterade man att en råtta blivit grillad på startmotorn. Så är det att bo på östermalm i stockholm ;-)

/Martin
av tobbeturbo33
#698070
Har också haft möss i min V60 D3, De har gnagt på frigolitbitarna som sitter på varsida och tätar uppp mot plasten som är under vindrutan.

Dock inte sett något annat!!

Men man blir lite orolig... Mina föräldrar hade en S80 förrut (2,5T) Som helt plötsligt "dog" under körning, På verkstaden så visade det sig att en mus hade kommit in och hamnat mellan kamrem och kamdrev, Motorras som följd!!
av cepe
#698313
Ja de bitarna har de ätit på hos mig också tänkte vänta med att byta dem tills mussäsongen är över...
Jag sätter en fälla vid varje framhjul när jag parkerar bilen på kvällen och en i motorrummet som jag binder fast i fall det skulle bli fångst.Har dock inte fångat någon där och inte heller sett några nya spår i Volvon.
Har en gammal bmw också i den har jag tagi 2 möss med fälla i motorrummet! På den hadde de bitit av en vakumslang så den gick lite illa :wink:
Hoppas du klarar dig från mer bekymmer med odjuren.
av Lazy
#698321
Möss i all ära, men när jag körde iväg en dag i somras på Gotland för att åka och tanka så öppnade jag huven för att fylla på spolarvätska, då var det nära att jag sket ner mig när jag såg att det låg en orm i motorrummet, tack o lov var det bara en snok som jag kunde lyfta in i skogen. :-O)
av kallessida
#698671
tobbeturbo33 skrev:
Men man blir lite orolig... Mina föräldrar hade en S80 förrut (2,5T) Som helt plötsligt "dog" under körning, På verkstaden så visade det sig att en mus hade kommit in och hamnat mellan kamrem och kamdrev, Motorras som följd!!

Gick det på musens dödsbo eller täckte deras försäkring det? :lol: :-)-)

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]