Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cepe
#690178
Hej.

Har haft möss i motorrummet som kalasat på diverse isolering och gummiprylar!!
Någon mer med samma problem? :cry:
av Droopy
#690188
Nog ganska 0ovanligt att en musfamilj flyttar in under huven på en bil, dok ett jobbigt problem då möss kan gnaga sig igenom det mesta, du får ta och ringa Anticimex el dyl.
av cepe
#690217
De har inte flyttat in bara varit där över en natt och "roat" sig... Har haft fälla i motorrummet några nätter utan fångst.
Var på verkstaden i fredags för att kolla så det inte var värre än jag själv sett. Men det verkade Ok i övrigt. Har inte sett några nya spår av möss i bilen de senaste veckorna så ingen som bosatt sig i allafall. Enligt verkstaden så var det inte så jätteovanligt.Har nu 3 olika sorts gift ett antal fällor samt 2 "musskrämmor" i garaget.....
Användarvisningsbild
av standardgbg
#690233
Jag såg på Bosse bildoktorn när det gick på SVT att en gammal dam hade samma problem med sin 850. Dom hade byggt bo i boxen för luftfiltret och gjorde att bilen gick väldigt dåligt.
Då var tipset att parkera bilen på granris för det gillade dom tydligen inte.. Kan det vara något?
Senast redigerad av 1 standardgbg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Vojje
#690236
Vem säljer granris då? Biltema?
Användarvisningsbild
av Vojje
#690238
"Barrar inte, allergisäker". Vill du att mössen ska bosätta sig för gott? :lol:
Användarvisningsbild
av standardgbg
#690242
Vojje skrev:"Barrar inte, allergisäker". Vill du att mössen ska bosätta sig för gott? :lol:
Vi lever ju i ett modernt och medvetet samhälle haha
av Droopy
#690266
cepe skrev:De har inte flyttat in bara varit där över en natt och "roat" sig... Har haft fälla i motorrummet några nätter utan fångst.
Var på verkstaden i fredags för att kolla så det inte var värre än jag själv sett. Men det verkade Ok i övrigt. Har inte sett några nya spår av möss i bilen de senaste veckorna så ingen som bosatt sig i allafall. Enligt verkstaden så var det inte så jätteovanligt.Har nu 3 olika sorts gift ett antal fällor samt 2 "musskrämmor" i garaget.....
Det är klart, har man ett eget garage är väl risken för möss större, är så van att stå ute att jag inte tänkte så långt. du får aptera garaget med fällor och hålla tummarna.
Användarvisningsbild
av crumpets
#690288
standardgbg skrev:Jag såg på Bosse bildoktorn när det gick på SVT att en gammal dam hade samma problem med sin 850. Dom hade byggt bo i boxen för luftfiltret och gjorde att bilen gick väldigt dåligt.
Då var tipset att parkera bilen på granris för det gillade dom tydligen inte.. Kan det vara något?
Det hände faktiskt på vår honda civic... Trodde det var en skröna bara, men det var ett bo FULLT med nötter och löv i hela luftburken :shock:

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]