Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mattias_F
#676873
Blixnabb skrev:Mattias F
Tut i lurandet från bältet blir betydligt bättre med en uppdatering av Sensus, vilket du borde fått vid servicen eller?
Japp, fick en uppdatering vid servicen men nu kommer det "plint" så fort jag startat bilen...blir lite tillvänjning men kommer säkert bli bra.
Däremot får jag åka tillbaka och göra en ICM uppdatering då det inte följde med vid uppdateringen, varför vet jag inte för teknikern har ju inga större val att göra mer än att låta systemet känna av vad som uppdaterats.
av grålle1
#676943
Blixnabb skrev:Mattias F
Tut i lurandet från bältet blir betydligt bättre med en uppdatering av Sensus, vilket du borde fått vid servicen eller?
Ljudet är ju mer humant, men ytterst störigt att det plingar så fort man startat bilen... borde ju räcka när man börjar rulla. Likaså om man plockar upp en passagerare, so fort denne sätter sig i bilen så plingar det, utan chans att hinna sätta på sig bältet. Nej, att bilen rullar borde vara ett kriterie som skulle vara uppfyllt för att få någon varning alls.
av MrNorth
#676950
grålle1 skrev:
Blixnabb skrev:Mattias F
Tut i lurandet från bältet blir betydligt bättre med en uppdatering av Sensus, vilket du borde fått vid servicen eller?
Ljudet är ju mer humant, men ytterst störigt att det plingar så fort man startat bilen... borde ju räcka när man börjar rulla. Likaså om man plockar upp en passagerare, so fort denne sätter sig i bilen så plingar det, utan chans att hinna sätta på sig bältet. Nej, att bilen rullar borde vara ett kriterie som skulle vara uppfyllt för att få någon varning alls.
Neeeej säg inte att de inte har fixat detta än? Vi hade en gammal S80 innan och det enda jag störde mig på var detta jädrans tjutande så fort man hade motorn igång och knäppte upp bältet. Exempel, jag ska gå ett kortare ärende typ posta brev, lämnar motorn igång och låter passagerarna sitta kvar och lyssna på radio. De måste ta mitt bälte och trycka i för att öht höra något från radion.

SJÄLVKLART ska det inte tjuta förräns bilen börjar rulla. Hur tänkte de här? Har kört flera andra bilar såsom open, renault m.fl. och där tjuter de inte förräns man kör, med ökande intensitet ju längre man kör utan bälte. Självklart, eller?

/S
av grålle1
#677002
gjorde inte min heller... men sen fick jag uppgradering till nyare och bättre (hmmmm) mjukvara...
av Lazy
#677013
Det finns nog "måndagsex." av alla bilmodeller, två kolleger som har haft div. "små" problem med sina V60 har fått besöka vekstan 4-5 gånger under de två första åren, min har endast varit inne för service så här långt.

"Små" problem:
- Irriterande oljud från inredningen
- Seg öppning av baklucka
- Knäppljud från kopplingspedalen
- Kablar som vibrerat i backspegeln

Min bältesvarnare plingar först när bilen rullar.
av Tobbev
#677078
Jag har mig veterligen den senaste mjukvaran (uppdaterade för någon månad sedan) och min plingar som sagt inte förrän jag kör iväg.
av Ronne
#677081
Tobbev skrev:Jag har mig veterligen den senaste mjukvaran (uppdaterade för någon månad sedan) och min plingar som sagt inte förrän jag kör iväg.
Fick min bil uppdaterad igår och den plingar som förut , alltså när jag kör iväg.
Fick däremot några nya funktioner i navin som inte funkade förut för mej bla röststyrning till intressepunkt , fartkamerasymbol som syns på kartan och
möjlighet att ändra mellan manlig och kvinnlig röst.

/Ronne
Användarvisningsbild
av Lazy
#787198
Efter 3år och 5000mil är det nu dags att byta in min V60 mot nytt och kan väl säga att jag var mycket nöjd i början av ägandet men sen har det dykt upp en del irritationssaker, men varit nöjd med motorn, förbrukningen (6,2) och väghållningen på kurvig landsväg, men mycket missnöjd med allt knakande, vibrerande oljud i bilen och sportchassit som varit mycket irriterande stötigt på sämre vägar, många passagerare har klagat på lågt tak i baksätet, så den blir inte en av de bästa bilar jag ägt, men helt ok. :)

Senast ägda bilar:
Passat 1,8T-97
Mondeo ST-02
S60 2,5T -06
V50 T5-09
V60 D3-11
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen