Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#660961
Loppan78 skrev:Dom här finns i Stockholm.
http://www.processorteknik.se/
Vet dock ingenting om detta företaget om dom är bra att ha o göra med osv.


Skulle inte rekommendera dessa,
#660962
interlinc skrev:Finns det någon firma i trakterna runt Stockholm som gör det....det blir en bit o köra om man ska till Karlstad för o fixa bilen vid OBD Tunning.

Du måste demontera instrumenteringen och sedan skicka ner det till dom så fixar dom den, och sänder tillbaka den samma dag dom får den.
#661032
Loppan78 skrev:
defacto skrev:
Loppan78 skrev: Skulle inte rekommendera dessa,
Som sagt så vet jag inget om detta företaget bara googlade fram dom.
Skriv gärna varför du inte skulle rekommendera.

Brorsan skickade in sin saabs instrumentering gör ett kretslödning och när han fick tillbaka det. Så såg det ut som att en 2 åring gått loss med lödkolv...

Men det var nått år sedan. Men sen dess så kör jag bara med obd.. Dok så e dom typ 700kr dyrare men lämnar garanti på jobbet .

Så vem vet dom kanske blivit bättre?!
#661040
defacto skrev: Brorsan skickade in sin saabs instrumentering gör ett kretslödning och när han fick tillbaka det. Så såg det ut som att en 2 åring gått loss med lödkolv...

Men det var nått år sedan. Men sen dess så kör jag bara med obd.. Dok så e dom typ 700kr dyrare men lämnar garanti på jobbet .

Så vem vet dom kanske blivit bättre?!
Det låter ju inget vidare.
Som sagt så har jag ingen egen erfarenhet av detta företaget, bara googlade fram det.
OBD i Karlstad har jag dock bara hör gott om.
#661061
Loppan78 skrev:
defacto skrev: Brorsan skickade in sin saabs instrumentering gör ett kretslödning och när han fick tillbaka det. Så såg det ut som att en 2 åring gått loss med lödkolv...

Men det var nått år sedan. Men sen dess så kör jag bara med obd.. Dok så e dom typ 700kr dyrare men lämnar garanti på jobbet .

Så vem vet dom kanske blivit bättre?!
Det låter ju inget vidare.
Som sagt så har jag ingen egen erfarenhet av detta företaget, bara googlade fram det.
OBD i Karlstad har jag dock bara hör gott om.


A Dom grabbarna bra. Tycker att dom bör sänka sina priser lite..
#666575
Finns det någon här som har kunskap/möjlighet o ta bort det där felmeddelandet som dyker upp på panelen?

Vet någon var den där enheten/boxen sitter o hur man får bort den om man ska skicka iväg den till OBD för en omprogramering?

Mycket frågor på en gång men men...
#666579
interlinc skrev:Finns det någon här som har kunskap/möjlighet o ta bort det där felmeddelandet som dyker upp på panelen?

Vet någon var den där enheten/boxen sitter o hur man får bort den om man ska skicka iväg den till OBD för en omprogramering?

Mycket frågor på en gång men men...


här har du en länk på hur du demonterar instrumenteringen (det är hela som du skickar till OBD. vart bor du gällande släckning av felkoder?

steg för steg:
demontera enligt film
paketerat väl och skicka till OBD
få hem Instrumenteringen.
Montera (bakvänt enligt demonteringen)
hitta någon med felkodsläsare som kan släcka dim & srs. Bor du i Stockholm så har jag en jag rekommenderar starkt (han e billig också)

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]