Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#658710
Hej söker någon i Stockholms området som har tillgång till instrument för att radera SRS-airbag service snarast" den måste raderas både från instrumentet(DIM) och SRS-systemet! enligt OBD tuning. ska skicka in mitt instrument för *renovering* har fan inte råd att lägga ut 9000:- papp för ett nytt, så är det någon som har möjlighet att hjälpa mig när jag fått hem kombiinstrumentet? gärna så billigt som möjligt,



Problemet löst tack vare OBD Tuning i karlstad och Wissel här på Forumet
Senast redigerad av 1 defacto, redigerad totalt 0 gånger.
#659011
Hej,

har samma problem på min Volvo xc70 2001. Enligt verkstaden så var det ett fel på kontaktrullen i airbagen i ratten, men att det även är fel på nån "styrenhet" för själva ratten/airbagen. Den gick tydligen inte att nollställa som man brukar göra. Denna enhet vill dom ha ca 6000kr exkl arb.kostn. Någon som vet vad det är för enhet som mekanikern pratade om o om man kan få tag i en sån begagnad istället?
#659017
interlinc skrev:Hej,

har samma problem på min Volvo xc70 2001. Enligt verkstaden så var det ett fel på kontaktrullen i airbagen i ratten, men att det även är fel på nån "styrenhet" för själva ratten/airbagen. Den gick tydligen inte att nollställa som man brukar göra. Denna enhet vill dom ha ca 6000kr exkl arb.kostn. Någon som vet vad det är för enhet som mekanikern pratade om o om man kan få tag i en sån begagnad istället?
Det är ju ingen idé att nollställa Felkoderna om man vet att man har fel för dessa kommer ju åter direkt.
:-O)
#659148
interlinc skrev:Hej,

har samma problem på min Volvo xc70 2001. Enligt verkstaden så var det ett fel på kontaktrullen i airbagen i ratten, men att det även är fel på nån "styrenhet" för själva ratten/airbagen. Den gick tydligen inte att nollställa som man brukar göra. Denna enhet vill dom ha ca 6000kr exkl arb.kostn. Någon som vet vad det är för enhet som mekanikern pratade om o om man kan få tag i en sån begagnad istället?


OBD Tunning i Karlstad fixade mina *fel* som Bilia sa att dom inte kunde fixa, Utan jag skulle vara tvungen att köpa nytt kombiinstrument, det var 6432:- för instrumenteringen och 1346:- för felsökning- sedan 1165:- kr för arbete och 345:- kr för programmering.

OBD Tunning gjorde det för 2500:- 1 års garanti. samt en på forumet som ska hjälpa att radera alla felkoder för en billig slant,
#659200
greeeken skrev:Tjena
Jag kan radera dina koder.
Tack har redan fixat en som ska göra det :)
men tack för erbjudandet,

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]