Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
#634130
Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!! Det blev luren i örat på honom, det är bara så irriterande.
Användarvisningsbild
av Funk
#634218
stooges skrev:Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!! Det blev luren i örat på honom, det är bara så irriterande.
Jag påpekade att jag var nixad efter ett liknande samtal, och dom bad om ursäkt och avslutade samtalet i god ton. Jag trodde det var ett misstag, men då skall vi kanske ta och hänga ut SKRUVAT.SE som säljer uppgifter ur kundregistret.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
#634219
Skickat till skruvat:
Hej
Jag har nyligen blivit uppringd av telefonförsäljare som påstår att dom fått mina uppgifter från ert kundregister. Detta är enligt mig inte god sed, och är i allra högsta grad oönskat. Det spelar ingen roll om ni är världens bästa företag i reservdelsbranschen , jag önskar OMEDELBART bli struken ur ert kundregister tills ni garanterat att ni upphört med dessa dumheter.
Personligen hoppas jag att era servrar brinner upp…


/Thomas
Användarvisningsbild
av Camel
#634221
StringerBell skrev:
Guligan skrev:en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat.
Precis så är det, och ett riktigt ruttet system. Borde förbjudas.
Detta är det mest uppretande system som finns. Fattar inte att företag vill bli förknippade med detta, och min åsikt gäller även teleleverantören.
Jag har som pirvatperson telia. Efter att ha terroriserats med automatiserade uppringningar så ville jag att telia skulle kolla om de var leverantör av det företagets telefonitjänster. Det ville de inte tala om. Jag frågade då telia om i fall att de var leverantör om deras kund följer avtalet med telia. Enligt mitt eget avtal så tolkar jag att jag inte får syssla med automatiska massuppringningar från min egen anslutning. Svaret var att avtalet är en sak mellan telia och det företaget. Troligen så tjänar telia (och de andra) mycket pengar på detta så iaf telia är inte intresserade av att hjälpa till. Nästa steg blir att försöka dokumentera de nummer som ringer detta på något trovärdigt sätt för att ev. pröva detta genom en polisanmälan för ofredande eller linknande. Fast datatekniken hos telia enkelt borde kunna prestera en lista med alla nummer som ringt upp mitt så ville de inte hjälpa till med det heller. Varför blev jag inte förvånad?

http://www.telia.se/privat/villkor/allm ... llkor.page

4 KUNDENS ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN
4.1 Kunden får använda Tjänsten för eget bruk och för det ändamål som framgår av Avtalet. Kunden svarar exempelvis för att användningen av Tjänsten inte:

1.ger upphov till skada eller annan olägenhet för Telia eller tredje man;
2.ger upphov till störningar i Telias nät eller i Tjänsten, exempelvis genom massanrop eller obeställda massutskick, (s.k. "spam"), eller spridande av datavirus,

3.används i kommersiellt syfte, exempelvis som växelfunktion, gränssnitt för samtrafik eller liknande operatörsverksamhet;
4.kränker Telias eller tredje mans upphovsrätt eller annan immaterialrätt;
5.strider mot lag eller mot myndighets föreskrift eller beslut, eller
6.strider mot god sed eller mot Telias vid var tid gällande regler för Tjänsten, till exempel "Användningspolicy - Telias Internettjänster", se http://www.telia.se/sakerhet.


7 STÄNGNING AV TJÄNSTEN
7.1 Telia får stänga eller begränsa Tjänsten om:
1.Kunden inte inom angiven tid inkommer med skriftligt avtal till Telia enligt punkt 1.3
2.Kunden trots påminnelse inte betalat faktura inom angiven tid,
3.Kunden överskridit beloppsgräns eller underlåtit att inom angiven tid ställa begärd säkerhet eller göra förskottsbetalning enligt punkt 5.10,
4.Kunden inte skaffat tillstånd enligt punkt 2.7 för Telia avseende anläggning och underhåll av ledningar,

5.Kunden har brutit mot sina åtaganden enligt någon av punkterna 4.1-4.5 eller 11.1,
6.Kunden i övrigt använder Tjänsten i strid med Avtalet trots skriftligt påpekande från Telia.
Användarvisningsbild
av Camel
#634222
stooges skrev:Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!!/.../
Riktigt illa om det är sant. Personligen så kvittar det för mig hur bra en leverantör är. Blir jag riktigt uppretad (och det blir jag av sånt här) så handlar jag givetvis aldrig mer där. Det är en ren principsak. Men nu vet vi ju inte om försäkringsnasaren talade sanning. Det är ju olyckligt för SKRUVAT om någon sprider falsk info.
Användarvisningsbild
av Camel
#634236
Ok, jag läste inte villkoren tillräckligt. Men jag skulle själv tycka att det är riskfyllt att sprida kunduppgifter vidare eftersom kundens inställning kan påverkas negativt beroende på hur de som erhållit uppgifterna beter sig. Och det kan ju även påverka uppgiftslämnaren om kunden får reda på vem som lämnat ut uppgifterna. Men det är i detta fall ett problem för SKRUVAT även om de talat om det för kunderna.
av Skruvat
#634472
Hej alla jag-rullare!

Vi säljer absolut inga uppgifter om våra kunder till andra bolag men däremot ser vi som vårt uppdrag att hjälpa våra kunder att sänka deras kostnader för det mesta som har med bilen att göra.
Vi har därför tagit fram en egen bilförsäkring tillsammans med ett försäkringsbolag som kontaktat en del kunder och erbjudit dem vår försäkring.
Det är den enda partnerprodukten som vi tagit fram tillsammans med någon annan och den har varit uppskattad utav de flesta.
Vill man inte bli kontaktad i fortsättningen så stryker vi självklart uppgifterna så att det inte kan ske igen. Kontakta oss på kundservice så stryker vi er ur registret samt ser till att ni blir kompenserade för besväret.

Med vänliga hälsningar
Magnus Possman
Kundserviceansvarig, Skruvat.se
Användarvisningsbild
av Funk
#634476
Inte nog med att skurkföretaget skruvat.se vidarebefordrat uppgifter, deras partner ringer dessutom säljsamtal till mobilen vilket inte hör till god branschsed. På rejta lovade man kompensera för besväret till anmälaren, mig har dom inte ens svarat...

EDIT: Skruvat hann visst posta medan jag skrev...

/Thomas

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]